Lekce

Přehled lekcí cvičení 



 

 Body forming 

Jak už název napovídá, jedná se o lekci, kde formujete postavu a pracujete na funkčnosti svalových partií.Lekce kombinuje aerobní části se silovým cvičením. Po krátké rozcvičce vás čeká jednoduchá sestava, které se nemusíte bát, zvládne ji opravdu každý. Následuje posilování s využitím vlastní váhy, TRX, Bosu, velkých činek a dalších pomůcek. Na závěr je připraven workout, který prověří a rozvine vaši všestrannost. Pro spestření jsou zařazeny také týmové prvky a další překvapení :)

Podrobnější popis a účinky lekce  

  • Jde o promyšlenou posloupnost aerobního a silového cvičení se zaměřením na spalování tuků
  • Tempo je rychlejší, přesto je zde prostor se na cvičení důkladně soustředit. 
  • Jako pomůcky využíváme TRX, posilovací gumy a Bosu. 

Cvičení je vhodné pro začátečníky i pokročilé bez ohledu na věk. 

Cvičí Katka každé úterý v 19:35 a každý pátek v 19:15.


 

 Bosu complete 

Cvičení na bosu je ideální pro komplexní zpevnění svalů celého těla.   

Proč je cvičení na bosu tak účinné 

• Nestabilní plocha bosu vás nutí zapojit i hluboké kosterní svaly, jinak byste se na bosu neudrželi.  Oproti tomu při běžném cvičení zapojujete především tzv. vědomě ovládané svaly. 
• Cvičení na bosu také výborně zpevní šlachy. 
• Kvalitní kosterní svalstvo výrazně zlepšuje koordinaci a správné držení těla, což eliminuje bolesti zad a krční páteře. 
• Jde o velmi pestré cvičení. Používání lehkých činek, medicinbalů, nakládacích tyčí apod., umožňuje vyzkoušet mnoho variant cviků.
• Bosu zvyšuje náročnost „běžných“ cviků. Třeba takové dřepy, při kterých ještě musíte držet balanc, se stanou velkou a efektivní dřinou!

Samozřejmostí je formování postavy, redukce tuku a zlepšení fyzické kondice. 

Cvičení na bosu je vhodné pro všechny věkové skupiny bez ohledu na jejich fyzickou kondici. 

Lekce probíhá pod vedením Martina každé pondělí v 19:40.


 

 Funkční (kruhový) trénink 

Skupinový funkční trénink je určen pro všechny, kteří chtějí žít svůj život naplno. Cvičíte, ale přitom si užíváte zábavu namísto stereotypního a nudného tréninku. Funkční trénink se skládá z desítek odlišných cvičebních systémů a s použitím desítek odlišných nářadí a pomůcek. Žádné složité choreografie a přitom výborné výsledky ve velmi krátké době. 

Opět jde o cvičení, při kterém posílíte svaly celého těla. 

Variabilita tréninku zajišťuje funkčnost pro všechny možné zájemce o netradiční a maximálně efektivní cvičení.

Proč je funkční trénink tak účinný

  • Množství cviků je velmi pestré, rozhodně se nebudete nudit
  • Liší se od cvičení, které se zaměřují pouze na určitou specifickou skupinu svalů
  • Zahrnuje práci více kloubů a svalů v jediném pohybu nebo při sérii pohybů
  • Přirozený pohyb s vlastní vahou těla i cvičebním nářadím
  • Zlepší sílu, výbušnost, rychlost i stabilitu
  • Při kruhovém tréninku jsou výsledky vidět velmi brzy 
  • Vyrovnává svalové dysbalance, používán také jako poúrazové rehabilitace i prevenční cvičení

Cvičí Petra každý pátek v 17:00.


 

H.E.A.T.

HEAT je pohybová aktivita v tzv. aerobním pásmu, při kterém spalujete vysoké množství tuků. Je založená na chůzi, proto je vhodná jak pro mladé, tak pro lidi středního i důchodového věku. 

Během lekce můžete spálit až 800 kalorií!

Další výhody H.E.A.T. :

• Náročnost se dá regulovat intenzitou chůze.

• Chůze je nejpřirozenější pohyb – H.E.A.T. zvládne úplně každý.

• Má pozitivní vliv na lymfatický systém – prokrvení dolních končetin zlepšuje celulitidu.

• Cvičení je skupinové – ve dvou a více to jde vždycky líp :)

• Oproti běhu je HEAT výrazně šetrnější pro vaše klouby a páteř.  

HEAT je jedna z nejúčinnějších metod spalování tuků. Mohou ji provozovat i lidé, kteří bojují i s velkou obezitou. 

Lekce probíhá pod vedením  Martina Pa a  Martina Po.


Jógová terapie

Jógová terapie je cvičení, při kterém se spojí tradiční jógový systém s fyzioterapeutickými metodami, založenými na základech anatomie, fyziologie a vývojové kineziologie.

V těchto lekcích půjde především o praktický nácvik, jak správně nastavit jógovou pozici v souladu s principy zdravého pohybu, jak získat a zafixovat optimální držení těla, jak zamezit přetěžování pohybového aparátu a odbourávat špatný stereotyp pohybu, a naopak, jak podporovat optimální vzorce pohybu, které jsou platné nejen pro jógu a pro další cvičební styly, ale také pro běžné každodenní aktivity.

Zaměříme se na aktivaci hlubokého stabilizačního systému, vyvážení disbalancí těla, a ve své podstatě nalezení správné opory těla, s cílem vyvolat program jeho vzpřímení.

Důležité je, aby tělo fungovalo harmonicky, uspořádaně jako jeden funkční celek.

Lekce cvičí Věra každé úterý v 16:30.


 

 Kangoo FIT

Proskákejte se ke štíhlosti! 

Rádi jste v pohybu, hopsáte, poskakujete a chcete zábavnou formou dosáhnout ladných křivek? Zkuste Kangoo fit!

Zařazujeme se po boku ostatních do společnosti center, která provozují tento speciální druh tréninku. 

Kangoo fit se inspiroval, jak název napovídá, od klokanů = kangaroo. Základem celého cvičení je tedy pestré skákání na speciální odpružené obuvi, které se říká kangoo jumps (klokaní boty). Dříve je užívali i profesionální běžci, neboť zmírňovaly tlak na klouby při dopadech. Kangoo fit je cvičením skupinovým, a i když se tak na první pohled nemusí zdát, je to cvičení bezpečné a vlídné k našim kloubům, kolenům a páteři. Právě speciální boty tlumí otřesy kloubů a to až o čtyři pětiny oproti klasickému aerobiku na běžné obuvi. Oproti klasickému aerobiku je na spalování s kangoo také mnohem efektivnější – běžný 60 minutový aerobik trénink vydá za 20 minut kangoo fit. Kromě spalování a tedy zbavení se přebytečných kil, také díky hopsání můžete své tělo dobře vytvarovat. Jako každý sport také kangoo'robik blahodárně působí na posílení imunitního systému a očištění naší pokožky. Stimuluje také lymfatický systém, čistí buňky v těle a odstraňuje škodlivé toxiny.

Z Kangoo bot nemusíte mít strach

Je pochopitelné, že při tomto typu pohybu může mít člověk strach ze stability. Můžeme vás ale úplně uklidnit, protože Kangoo boty jsou zkonstruovány takovým způsobem, že zaručují cvičícímu absolutní pocit bezpečí, rovnováhy a stability. Už po několika skocích budete mít pocit úplné sebedůvěry a jistoty. Také se nemusíte bát, že by  vás někdy tyto boty neunesly, protože jsou konstruovány až do hmotnosti cvičence 115 kg.

Jak to, že je Kangoo fit pro tělo tak efektivní?

 Ono totiž už jen stáním na klokaních botách posilujeme celé tělo. Na těchto botách se totiž musíte pořádně zpevnit, abyste byli schopni udržet rovnováhu. Proto je cvičenec na kangoo jumps zpevněn od kotníků, přes holeně až ke spodní části zad, zapojuje také svaly břišní, pánevní a v okolí páteře. Lekce je navíc velice aerobní, což je od druhu aerobiku samozřejmé, ale Kangoo fit je vede v neustálém skákacím tempu, při zpomalení stále zůstáváte na pružných botách, takže jsou vaše pohyby mnohem náročnější, než kdybyste tempo zpomalili v běžné obuvi. Navíc je hubnutí s Kangoo fit přirozené – při lekci se pobavíte, cvičení je zábavné díky své netradiční formě. Při pohybu přijdete na jiné myšlenky, oživíte si prostorovou představivost a ještě k tomu přispějete svému zdraví. Tak proč to nezkusit?

 

Jak taková hodina Kangoo fit vypadá?

Jako první nastane výběr klokaních bot – jejich velikost není klasicky označená číslováním, a proto budete spíše spoléhat na svoje dobré oko. Lekce začne s krátkým protažením a zahřátím. Poté se jde rovnou do skákání, vykopávání nohou a točení dokola. Skáče se na svižnou hudbu, která podporuje rychlost pohybu. Chvíli se skáče pro rychlé spalování, poté lektor zadá techničtější aktivitu. Mnoho lekcí u nás je spojené s dalším cvičením – například bosu nebo bodystylingem. Celá hodina je tak velmi pestrá a zapojí se každý sval těla.

Proč si vybrat Kangoo fit?

  • Zábavný a efektivní způsob spalování kalorií v krátkém čase
  • Zvýšení stability, síly, vytrvalosti a tělesné kondice
  • Díky klokaním botám lepší prostorová představivost, správné držení těla, udržení rovnováhy
  • Zlepšení imunitního a kardiovaskulárního systému
  • Zpevňování a formování těla
  • Nezatěžuje otřesy klouby, kolena a páteř

Kangoo fit je pro muže i ženy každé tělesné kondice a věku. Jde jen o to, jestli se na dávku hopsání pořádně cítíte. Jelikož je aerobně zatížen, není vhodný jako start pro ty, kteří mají výraznou nadváhu, ale také pro ty, kteří mají problémy se srdcem a vysoký krevní tlak.

Na Kangoo'robik si vyberte pohodlné oblečení, které vás nebude omezovat při skákání. To platí především pro ženy, které by měly zvážit vhodný výběr podprsenky. Vezměte si také podkolenky nebo vyšší ponožky, nejlépe bavlněné, abyste si neodřeli nohy od klokaních bot. V zimním období se cvičí ve FIT4FUN ve cvičebním sále, při speciálních akcích, jakmile to počasí dovolí, vyrazíme do venkovního prostředí :)

PROSÍME, PŘI PŘIHLAŠOVÁNÍ NA LEKCI UVÁDĚJTE DO POZNÁMKY PŘED SAMOTNÝM POTVRZENÍM REZERVACE VELIKOST BOT.


 

Ploché bříško a pevný zadeček 

Již z názvu vyplývá, že je cvičení více zaměřené na „problematické“ ženské partie – bříško, zadeček a stehna.  

Proč je toto cvičení tak účinné 

• Při cvičení používáme nejrůznější balanční pomůcky, činky, nakládací tyče, overbally apod., aby bylo cvičení co pestré a efektivní.  

• Jednotlivé cviky jsou sestaveny tak, aby počet opakování a intenzita měly na vybrané partie ten správný efekt.

• Množství cviků umožňuje, aby si na to tělo nezvyklo a vy tak budete dosahovat lepších výsledků.

• Cvičení je vhodné pro začátečníky i pokročilé.   

 

Náš TIP 
Nezapomeňte, že při hubnutí  je důležité i spalování tuků. Svalová hmota se totiž tvoří pod tukovou. To znamená, že se musíte zbavit vrstvy tuku, aby se svaly „dostaly na povrch“. Pokud do cvičení zapojíte i H.E.A.T. program a posilování i ostatních partií, budete překvapeni, jakých výsledků dosáhnete. 

Lekce probíhá pod vedením Martina každé pondělí v 18:35 a úterý v 10:15. 


 

 Pilates 

Cvičení Pilates Vám pomůže lépe vypadat, lépe se pohybovat a lépe se cítit. Cvičení je zaměřeno na hluboký stabilizační systém, který je oporou pro páteř, odlehčuje kloubům a celé kostře. Technika propracovává zádové, břišní a hýžďové svaly jako základ správného držení těla - jádra, tzv. “power house”, formuje tak postavu a zpevňuje celé tělo. Zlepšuje flexibilitu, rovnováhu a koordinaci, zvyšuje svalovou sílu a vytrvalost. Odbourává bolesti zad, svalové dysbalance a chronickou únavu - cvičení nevyčerpává, naopak dodává sílu. Cílem techniky je propojení těla s myslí a nauky správného dýchání, jež je klíčem ke zdraví.

Metoda doporučována jako jedna z nejlepších rehabilitačních forem cvičení

V čem je cvičení pilates tak účinné 

  • Veškeré pohyby vycházejí s cílem zpevnit střed těla. Výsledkem je zlepšení držení a koordinace těla a eliminace bolestí zad. 
  • Ideální cvičení také pro ženy, které se potřebují zaměřit na svaly pánevního dna. 
  • Při pilates je důležité se naučit i správnou práci s dechem
  • Výrazně si zlepšíte ohebnost těla a funkčnost kloubů (kyčelních, ramenních a kolenních). 
  • Oproti klasickému posilování se při pilates klade velký důraz na detaily. Ač se to nezdá, je toto cvičení náročné
  • Krásně formuje postavu

Pilates nevyčerpává, spíše dodává energii a obnovuje celkovou vitalitu

Cvičení je určené pro všechny věkové kategorie, muže i ženy. Je vhodné především pro lidi s bolestmi zad, s nadváhou, ženy plánující otěhotnět a lidi se zájmem o zpevnění celého těla.

Cvičí Soňa každý čtvrtek v 17:15.


 

Total body training

Jedná se o posilovací lekci formující celou postavu.

Podrobnější popis a účinky cvičení

• Cvičí se s různými pomůckami – činky, nakládací činky, bosu, podložky, vlastní tělo, trx, kettlebell apod. 

• Účinnost cvičení se zvyšuje tím, že při cvičení zapojujete více svalů zároveň 

• Cviky jsou systematicky rozděleny do opakujících bloků tak, aby bylo to bylo co nejúčinější

• Výsledek je redukce hmotnosti, zpevnění a tvarování celého těla 

• Cvičení je vhodné pro začátečníky i pokročilé bez ohledu na věk. 

 

Lekce probíhá pod vedením Martina každé pondělí a čtvrtek v 19:35.


 

 Power yoga

Power jóga je styl cvičení, který využívá pozice (ásany) klasické jógy. Základním principem cvičení power jógy je pozdrav slunci a opakování jednotlivých pozic v rytmu dechu. Dynamičnost pohybu vede ke zvýšení kondice a tvarování postavy.

Při cvičení power jógy uvolníte, protáhnete a posílíte svaly celého těla. Power jóga zlepšuje flexibilitu, dodává sílu, zachovává přirozenou hybnost kloubů a vyrovnává disbalance těla. Má také pozitivní vliv na trávení, kardiovaskulární činnost, zvyšuje kapacitu plic a reguluje metabolismus.

Jóga nám dává možnost cvičit zdravě a bezpečně, respektovat své tělo a brát v úvahu jeho limity. Není zde místo pro hodnocení či porovnávání. Učí nás brát sami sebe takové, jací jsme. 

 

Jóga je spojením a rovnováhou těla, duše a mysli.

 

Účinky cvičení   

  • Při cvičení power jógy uvolníte, protáhnete a posílíte svaly celého těla.
  • Power jóga zlepšuje flexibilitu, dodává sílu, zachovává přirozenou hybnost kloubů a vyrovnává disbalance těla. 
  • Zlepšíte si celkovou a kloubní pohyblivost. Rozvíjíte sílu, vytrvalost a pružnost. 
  • Míru náročnosti si určujete sami dle svých možností. 
  • V neposlední řadě přináší odstranění napětí a stresu. Výsledkem je i psychické uvolnění a celková relaxace.   
  • Krásně si vytvarujete svaly.  

Cvičení je vhodné pro začátečníky i pokročilé bez ohledu na věk a fyzickou kondici.  

Lekce probíhají pod vedením Věry každé pondělí v 17:20.


 

 Zdravá záda, pevné bříško

Cvičení je určené především pro ty, které trápí bolesti zad či krční páteře. Lekce napomáhá odstranění svalových dysbalancí a ke zpevnění a protažení zádových svalů. Lekce je výborná jako prevence bolestí zad. 

Účinky lekce

  • Při cvičení se soustředíme na protažení zkrácených svalů a posílení ochablých svalů, nejčastěji jde o břišní a zádové svaly 
  • Cviky vybíráme s ohledem na bolestivá záda a krční či bederní páteř

Cvičení je vhodné pro začátečníky i pokročilé bez ohledu na věk. 

Náš TIP 
Čím dál častěji se setkáváme s tím, že záda bolí již mladou generaci. To dříve nebylo. Hodiny strávené ve škole a poté doma u počítače dětem ničí záda. Dbejte na prevenci a přijďte se naučit, jak byste vy a vaše děti měli správně cvičit. 

Cvičí Soňa každý čtvrtek v 18:15.


 

 Zdravé tělo, relaxace

Pomalé cílené cvičení pro formování postavy vhodné pro všechny věkové a výkonnostní skupiny. Klidné cvičení při hudbě je zaměřeno na posílení, zpevnění a protažení celého těla spojené se správnou technikou dýchání. Základem je cvičební metoda Pilates, vycházející z principu jednoty duše a těla, kterou fyzioterapeuti a ortopedi na celém světě zahrnují do rehabilitačních programů proti bolestem zad způsobeným špatným držením těla, jednostrannými pracovními úkony nebo úrazem.

Cvičí Soňa každou středu v 17:00.